Energiebeheer

Het energiemanagement uitbesteden

Zo’n 20 procent van de verbruikskosten in het vastgoed heeft betrekking op de energievoorziening.

De verantwoordelijkheid voor een vastgoedportefeuille brengt dagelijks een omvangrijk en tijdrovend pakket aan energiewerkzaamheden met zich mee. Energie is niet alleen een grote kostenpost, het heeft veel aspecten en er zijn bijna dagelijks nieuwe ontwikkelingen waarvan u op de hoogte moet zijn.

Door het energiebeheer uit te besteden heeft u meer tijd voor andere belangrijke zaken

Monitoring en optimalisatie

We volgen het energieverbruik continu en grijpen in bij afwijkingen. Zodra er opvallende patronen ontstaan, ondernemen we direct actie om verspilling of lekkage te voorkomen. Door structurele analyses en bijsturing houden we verbruik en kosten onder controle. Daarnaast signaleren we kansen voor energiebesparing in gedrag, instellingen of techniek, indien gewenst bespreken wij dit direct met de installateur.

Placeholder
Placeholder

Factuurcontrole en budgetbewaking

Elke energiefactuur wordt nauwkeurig gecontroleerd en vergeleken met actuele verbruiksdata. Afwijkingen worden gesignaleerd en besproken, zodat onverwachte kosten worden voorkomen, of te veel betaalde kosten kunnen worden terugbetaald. We koppelen deze controles aan heldere maandrapportages, waarin we ook voortgang ten opzichte van het budget inzichtelijk maken. Zo ondersteunen we vastgoedprofessionals in hun financiële planning en verantwoording.

Kostenverdeling en verantwoording

We maken energiekosten inzichtelijk per locatie, afdeling of gebruiker, zodat een eerlijke en navolgbare doorbelasting mogelijk is. Met onze E-balans brengen we verbruiken overzichtelijk in beeld en leggen we verbanden tussen gebruik en verantwoordelijkheid. Dit vormt tevens de basis voor een heldere en controleerbare servicekostenafrekening richting huurders of gebruikers.

Placeholder
Placeholder

Strategische energie-inkoop

Door het analyseren van verbruiksprofielen, piekbelastingen en marktsignalen ondersteunen we bij het kiezen van het juiste inkoopmoment en de best passende contractvorm. Zo realiseren we gunstige tarieven én verminderen we het risico op financiële tegenvallers. Daarbij houden we rekening met toekomstige ontwikkelingen in wetgeving en duurzaamheidseisen.

Technisch beheer en gegevensregistratie

We coördineren het beheer van installaties en stemmen af met installateurs over onderhoud, storingen en vervangingen. Zo blijven systemen betrouwbaar en voorkomt u onverwachte uitval of hoge kosten achteraf. Daarnaast zorgen we voor een actuele en gestructureerde registratie van aansluitingen, verbruiken en mutaties dit is essentieel voor goede rapportages en verantwoording.

Placeholder